מסע לשחזור תמונה מהעבר

מסע לשחזור תמונה מהעבר

שחזור תמונה שחזור תמונה ישנה שחזור תצלום ישן

שחזור תמונה הוא לא רק טכניקה ומיומנות. שחזור תמונות הוא גם סוג של מסע. מסע אל הזיכרונות והחוויות שהתמונות מתעדות,מסע אל העבר ושמירתו גם בעתיד. לכל אחד יש תמונות ישנות הקרובות לליבו, תמונות של יקירים שכבר לא איתנו, תמונות שלנו שמזכירות חויות מהעבר, חלקן כבר כבר קרועות ושרוטות, בחלקן הצבע כבר דהוי.

בעזרת טכניקה מיוחדת ניתן לשפץ תמונה, לשחזר תמונה, לרטש, ולהחזירה לחיים כדי שתשמר לדורות הבאים. מלאכת הריטוש או השחזור דורשת סבלנות רבה ודיוק. שחזור תמונה עצמו מתבצע על עותק סרוק של התמונה המקורית. זו הפעם היחידה בה משתמשים בתמונה המקורית שלפעמים היא התמונה היחידה ששרדה.

הסריקה צריכה להיות איכותית ביותר (600dpi ויותר) כדי לאפשר לנו לקבל כמה שיותר פרטים על התמונה. ואז מתחילים את תהליך שחזור תמונה. התוכנה הפופולארית לביצוע משימה זו היא הפוטושופ .אחרי שסרקנו את התמונה עלינו להגדיר את הקונטרסט ואת גווני האפור (grayscale) . משתדלים רק להדגיש את הקונטרסט מבלי לפגוע בגוון המקורי.

הכלי החשוב ביותר לצורך שחזור תמונה ישנה הינו כלי החותמת (Clone Stamp Tool):

צילומי תדמית, ויקי מוצפי, צילום פוטו תרפיה, טיפולים, צילום רקדניות, צילום בגני ילדים

בעזרת החותמת אפשר להעתיק חלקים של התמונה ממקום אחד למקום אחר. צריך להיות מאוד מדוייקים כדי לא לטעות בגוון, לשים לב לאזורים מוצלים או מוצלים חלקית, ולהעתיק בכל פעם רק כמה פיקסלים. עדיף להשתמש בOpacity נמוך, כלומר לשלוט ברמת האטימות ע”י כך שאולי נצטרך לחזור מספר פעמים על אותו קטע אך בסופו של דבר נגיע לגוון המתאים בדיוק.

דוגמה לתמונה שרוטה שתוקנה בעזרת כלי החותמת. הפרטים שהועתקו – הועתקו קרוב מאוד למקום השריטה:

צילומי תדמית, ויקי מוצפי, צילום פוטו תרפיה, טיפולים, צילום רקדניות, צילום בגני ילדים

 גם בדוגמה הבאה התבצע שימוש בכלי החותמת. התמונה היתה שרוטה ומוכתמת והעבודה הדייקנית שיחזרה את התמונה. שימו לב לכפתור בצד הימני הוא הועתק ע”י החותמת כמו כל הפסים הדקים על החליפה. העבודה צריכה להתבצע בסבלנות רבה ובדיוק. לצורך הדיוק עדיף להגדיל את התמונה ע”י השימוש בכלי – זכוכית מגדלת (Zoom Tool) לגודל בו ניתן לעבוד ברמת דיוק של 2 פיקסלים.

צילומי תדמית, ויקי מוצפי, צילום פוטו תרפיה, טיפולים, צילום רקדניות, צילום בגני ילדים

 לעיתים הצבע בתמונות הצבעוניות דהה עם השנים. הצבע לא נראה מציאותי, לרוב בעל גוון צהבהב או אדמדם. דוגמה לתמונת צבע שדהתה עם השנים: (צולם במרץ 1977 , נחל המערות).

צילומי תדמית, ויקי מוצפי, צילום פוטו תרפיה, טיפולים, צילום רקדניות, צילום בגני ילדים

הצבע הירוק הפך לצהוב , וגוון כל התמונה צהבהב.

כדי לחזק את הצבעים יש להשתמש ב- Image -> Adjustments -> Hue Saturation ולשחק מעט עם הגוון-רויה עד שנגיע למידת הצבע הרצויה.

לאחר מכן נשחק עם ה- Color Balance כדי להפחית מעט מהצהוב לטובת הכחול, ומהירוק לטובת המג`נטה. אלו הצבעים הנמצאים אחד מול השני בסקאלת הצבעים

שחזור תמונה – התוצאה:

שחזור תמונה
שחזור תמונה ישנה
שחזור תצלום ישן

אפשר גם להוסיף צבע לתמונה. פה למשל השמים נצבעו ובכך הפכנו את גוון השמים משמים אפרורויים קמעה לשמיים תכולים.

שחזור תמונות הוא לא רק טכניקה ומיומנות.שחזור תמונות הוא גם סוג של מסע. מסע אל הזיכרונות והחוויות שהתמונות מתעדות,מסע אל העבר ושמירתו גם בעתיד.

אם אתם צריכים לשחזר תמונה, אני כאן בשבילכם. צרו איתי קשר עוד היום ואשמח לעזור.

למאמרים נוספים לחצו כאן.

תוכן עניינים

רוצים לשוחח?

אני מזמינה אותך לשיחת היכרות איתי, כדי לגלות איך הצילום שלי יכול לתפוס את הסיפור והרגעים המרגשים שלך בתמונות.